Dagens ros (och ris måste man ju dela ut)

Dagens ros
Hylla de som bör hyllas. Idag får Hitta.se dagens ros av mig. Servicenivå och snabb hjälp även fast många i deras plats antagligen bett mig dra till Teheran och skrika att Danmark vet bättre än världens alla muslimer.


Festivalinfo har haft några få konserter listade där man har kunnat göra en kartsökning hos Eniro.se, men den var tvungen att uppdateras manuellt för varje plats för varje konsert. Nu försökte jag bygga om den till att bli automatisk istället så alla platser skulle kunna ha en sökning på ett enkelt sätt.
Det gick givetvis inte. Innan jag kastade in handduken kom jag på att det finns en annan stor leverantör som gör kartsökningar.
Det gick förstås åt pipan även här av diverse anledningar.


2 minuter senare har jag fått tag på en utvecklare (Daniel E.) hos Hitta.se som ger mig all hjälp jag behöver för att erbjuda våra besökare denna tjänst.


Dagens ris
Sedan länge får de företag som kränger biljetter. Hur svårt ska det kunna vara att tänka om på samma sätt som Hitta.se?
Kontaktade förra säsongen Ticnet som glatt meddelade att de inte hade tänkt ta betalt av festivalinfo om vi fixade ett smart sätt att hänvisa direkt till biljettköp när man läser om en festival eller konsert.
Först var det komiskt, man tror ju ändå att det var någon snubbe som käkade magiska svampar eller något. Tyvärr var så inte fallet.


Förra veckan skickade jag samma frågeställning till en av Ticnets konkurrenter, som inte "hunnit svara" på mejlet ännu.


Hoppas personligen att Festivalbussen.com eller Evenemangssystemet kommer lösa detta på ett sätt som bara innovatörer kan komma på, det vill säga ett sätt som inte grundar sig på dåliga affärsmodeller och att man vägrar släppa sargen för att komma med i matchen.

You must be logged in to comment on blogs! Inte registrerad? Du kan göra det här


Hitta ett jobb hos LeoVegas